'חיזוק קשר היסטורי': שר החוץ כהן ביקר בפיליפינים

אבי יעקב No Comments on 'חיזוק קשר היסטורי': שר החוץ כהן ביקר בפיליפינים

שר החוץ אלי כהן החל את היום ביקורו בפיליפינים: "זהו ביקור ראשון של שר חוץ ישראלי במדינה מזה 56 שנים. אנחנו מרחיבים את שיתופי הפעולה בתחומי הביטחון, הכלכלה ועוד, ותורמים לשגשוג של שתי המדינות" אמר השר והוסיף: "זהו המשך לביקורי בהודו, וחלק ממהלך לחיזוק היחסים עם הכוחות העולים באסיה, יבשת בעלת פוטנציאל וחשיבות גדולים".

צילום: שלומי אמסלם לע״מ משרד החוץ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ביקור היסטורי: שר החוץ אלי כהן נפגש עם נשיא הפיליפינים ועם שר החוץ. ביקור ראשון של שר חוץ ישראלי במנילה זה 56 שנים. חיזוק הקשרים האסטרטגיים במזרח אסיה. קידום הקשר התחבורתי בין אסיה, דרך המזרח התיכון, לאירופה. הרחבת הקשרים הדיפלומטיים במרחב מזרח אסיה.

שר החוץ אלי כהן: ״לישראל ולעם היהודי חוב היסטורי לפיליפינים על הצלת 1,300 יהודים במהלך השואה ועל היותה המדינה האסייתי היחידה שתמכה בהקמת מדינת ישראל בכ״ט בנובמבר 1947. הביקור המדיני בפיליפינים יחזק את הקשרים הדיפלומטיים עם הפיליפינים ואת הנוכחות הישראלית במזרח אסיה כהמשך לביקור המדיני בהודו בחודש שעבר".

עוד הוסיף כי "חיזוק הקשרים המדיניים והכלכליים במזרח אסיה, וקיצור זמן הטיסה בזכות האישור לטוס מעל עומאן, יפתחו בפני ישראל דלתות במדינות נוספות במרחב ויביאו לישראל הזדמנויות כלכליות ומדיניות פורצות דרך״.

מדוברות השר נמסר כי שר החוץ אלי כהן פתח היום את ביקורו המדיני ההיסטורי במנילה בירת הפיליפינים בפגישה עם נשיא הפיליפינים מרקוס ועם שר החוץ מנלו. השר כהן דן עם מארחיו בקידום היחסים בין המדינות כמו גם בהזדמנויות החדשות שנפתחו בעקבות החתימה על הסכמי אברהם ואישורי הטיסה מעל ערב הסעודית ועומאן המקצרים משמעותית את זמני הטיסה בין ישראל למזרח אסיה.

השר כהן הציג בפני הנשיא ושר החוץ את האפשרות להקמת נתיב תחבורה ימי-יבשתי בין אסיה, דרך המזרח התיכון וישראל ועד אירופה, אשר יקטן משמעותי את עלויות השינוע הבינ״ל של סחורות. בנוסף, נפגש השר כהן במהלך הביקור עם חברות ענק פיליפיניות וחברות ישראליות במסגרת הפורום העסקי ישראל-פיליפינים.

זה ביקור ראשון של שר חוץ ישראלי בפיליפינים מאז ביקורו של שר החוץ אבא אבן במנילה בשנת 1967 (קדם לו ביקור שרת החוץ גולדה מאיר בשנת 1962). השר כהן חנך את האגף החדש בשגרירות ישראל במנילה ונפגש עם נציגי הקהילה היהודית הקטנה במדינה.



0 תגובות